søndag 22. juli 2007

2007, januar - juli: Det er det indre som teller (nå)

Januar:

Vi valgte ut og bestilte kjøkkeninnredning, benkeplate, fliser og tapet. 


 Pappa tok det innvendige snekkerarbeidet og januar gikk med til å isolere og legge gips i taket.

Vi fikk tak i to bokskap til kontoret.

Og en skjenk identisk til den vi hadde laget badreomsskjenk av til det forrige huset.

Tapeter og tilbehør til soverommene ble bestilt. Disse tapetene, stoffene og putene er til Lillemors rom

 Februar:

Badene blir gipset, snart skal det legges fliser. Flisene ble kjøpt i fjor en gang...

Tapet til soverommet vårt kjøpte jeg inn da vi kjøpte tomten. Falt for den, og måtte bare ha den. Jeg sendte etter den fra England.



 Ellers ble det satt opp innervegger. Det åpne landskapet ble borte...




Mars:

Elektrikerne jobber for fullt. 

Vi fikk skap til å samle alt av internett og lignende. Så slipper vi ledninger overalt...

Trappen kom.

Rør i rør systemet monteres.

Sponplater og Smartpanel monteres.

Det gipses og det sparkles!!

Dette har jeg gledet meg til: Flislegging av bad

Det monteres peis.

Kjøkkenet monteres. JEG skrur sammen alle skapene for hånd.


April:

Bokskapene er på rett plass, og skal bygges inn.

Vi har hatt malere på besøk, takene er malt. Lyst og fint ble det.

Stjernene blir profesjonelt behandlet. Lakkert i billakkeringsverksted. De skal snart skinne i taket i gangene.

Flisene på hovedbadet legges ferdig.

Ytterdørene blir montert. Synes de er kjempefine. Gleder meg til listverket er på plass.

Listene på badet i 2. etasje er de samme som på hovedbadet.

Og i hallen.


Mai:

Kom mai du skjønne, milde... for en peis!!

I et hus som er inspirert av det gamle, synes jeg det er fint med innebyggede skap o.l. Det var det mye av i gamle hus, var det et hjørne som kunne utnyttes, så gjorde man gjerne det. Her passet det med en 50 cm skapdør fra Ikea.

Og her bygde vi sokkel og topp på de brukte bokskapene, for at det skulle se ut som om de "hørte til huset"
 

På kontoret bygget vi også skap til ringpermer o.l. også de ble bygget inn. Dermed fikk vi skjult skapet til internettledningene og rørene fra kranen på badet.

Kjøkkenet monteres. Vi skal ha spesiellagede søyler i de åpningene mellom skapene. Ting tar tid...


Juni:

Vi tapetserer, dette er vårt soverom, med den tapeten jeg falt for i fjor... Liker den fortsatt like godt.

Jeg maler murveggene, bleien bak den engelske peisen.

Og jeg maler bokskap.

Vi skal ha brede fotlister. De består av en sponplate som monteres her, en vanlig gulvlist og en brystningslist. Gleder meg til det blir ferdig. Det vil gjøre hele huset.

Vinduslistene er også brede.

Det monteres dører.

Det tapetseres. På kjøkkenet:

På Lillemors rom:
  
...og på Storebrors rom:

...og i stua. Vi legger parkett:

Den fine trappen blir montert.

Rørleggerne gjør seg ferdige.

Juli:

Slik ble det listet rundt dørene:

"Kunnskap er makt" Veggord fra Amerika er på plass.

Jeg liker disse veggordene i vinyl. De er ikke som de man får kjøpt i Norge som har blank plast mellom bokstavene. Disse ser nesten ut som om mal\n har malt dem på.

Nå føles det som om det nærmer seg. Vi har ryddet og det kan vaskes ned.

Kjøkkenet er endelig ferdigmontert, med alle spesiallagede deler på plass. Hvem skulle tro det var Ikea?

Så er vi klar til innflytting

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...