fredag 24. oktober 2008

Kamferkista

 Denne kamferkista fikk jeg i bygave av mann min for flere år siden. Han skulle være med pappa til østlandet og hente en bil. På vei hjem kjørte de innom en antikvitetsforhandler. Og der fant de denne kista. De visste at jeg elsker ting utskåret i tre, og denne er veldig forseggjort og intrikat. Så de fant ut at den MÅTTE de bare kjøpe til meg.


De angret seg vel litt da de skulle ha den inn i bilen. For de som har prøvd å trykke to kofferter i bagasjerommet på en BMW kan se med et halvt øye at DET går IKKE! De fant ut at i baksetet, der er det plass. Men døra derimot, den var litt liten... SÅ de endte opp med at en holdt døra åpen så langt det gikk uten å knekke hengsler (men døra BLE litt slarkete etter denne turen, og om den var slik da de kjøpte bilen eller om den ble slik etter kistedramatikken, skal være usagt. Men de klarte å dytte og presse og vri kista inn, og kjørte hjemover.



De tenkte vel ikke så mye på at det som regel er værre å få ting ut enn inn. Tenk på unger som stapper erter og lignende i nesa. IKKE så lett å få ut nei. Men her står den, bilen overlevde og kista er perfekt. I gamlehuset hadde vi den bl.a som bord, og her er den blitt et slags konsollbord.


Skulle tatt seg ut om jeg ikke likte den...

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...