lørdag 26. januar 2008

For mye farge??



Nå har jeg riktignok brukt en del innlegg på å fortelle at jeg liker farger og at jeg synes sort/hvitt er både kjedelig og kaldt... Jeg mente det ikke!

Jeg har selvfølgelig både svart og hvitt  her hjemme. Og noen ganger er det nettopp det jeg trenger, man kan nemlig få for mye farger også. Ja, det er jo ikke alt som matcher! F.eks i bokhyller synes jeg det lett kan bli litt mye. Jeg har spart på de gamle bøkene mine fra jeg var ung, og de var slitt, gulnet og ikke minst veldig fargerike. Så hva gjør man? 
  • Man kan sette dem etter farge... Men hvis bøkene har flere farger eller at man har mer røde enn gule, kan bokhyllen lett bli tung i den ene enden og lett i den andre. Jeg liker symetri og likevekt.
  • Man kan snu dem slik at innsiden står utover... Det så jeg i et interiørblad. Men litt upraktisk hvis man faktisk skal lese bøkene.
  • Man kan rive av ryggen og få samme effekt som over.  Pent, men igjen, veldig upraktisk.
  • Eller man kan skrive ut bokomslag, slik jeg har gjort her. Man kan selvfølgelig bruke farget papir og så alle bøkene i den fargen man ønsker. Jeg ønsket hvite med sort skrift. Jeg har skrevet ut alle serier med samme skrift, men variert mellom seriene. Så langt er jeg kommet, men jeg har maange bøker som skal ha bokomslag før de får flytte inn. 


Er ikke bildet av mormor og mamma som liten skjønt forresten?

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...