tirsdag 8. november 2011

Hjemmearbeid

Av og til får man litt nok av alt man har og ønsker forandring. Før sønnen min ble lagt inn på sykehus, begynte jeg en opprensking hjemme, jeg var lei av å ha så mye av alt, så jeg ryddet bort og bar ut, ryddet og bar... 

Ikke at noen kunne se forskjell, for jeg hadde i utgangspunktet MYE dill. Nå står mye av det fint linet opp i kasser, og snart bærer det bort til Brukt og Grønt med det. Mye fint, og spesielt for de av dere som liker den nye trenden med gull og litt overdådige former. 


Jeg bestilte nye sofaer som kom bare noen dager før livet som vi kjenner det tok en pause og vi konsentrerte oss om de viktige tingene. Den ene var satt på plass, mens den andre stod i deler på gangen i en mnd.


Da vi kom hjem fra sykehusoppholdet og ting roet seg litt, fant vi ut at vi like godt kunne male stua mens vi hadde det så tomt. Vi var egentlig godt fornøyd med fargen, men det var blitt litt misfarget bak tv'en og bildene som skulle flyttes, så noe måtte gjøres. 


Så de to siste helgene har mannen min malt vegger og jeg fuget lister (som hadde sprukket opp i løpet av fire år) og malte lister og vinduer. Vi var fornøyde, men nå er vi superfornøyde. Det ble rent og nytt!

Nå gjenstår spørsmålet: gardiner eller lift? 
Tror jeg kommer til å ha det gardinløst en stund, for å se om vi rett og slett kan leve med det. Listverket kom iallefall til sin rett uten gardiner.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...