onsdag 29. februar 2012

Vårifisering?

Jeg registrerer at bloggere nå lengter mot vår. Alle vil gjerne ha varmere og lysere tider. Og jeg føler jeg er veldig flink. Flink til å la være å falle for trangen til å vårifisere hjemme. Jeg har hatt vinter helt til nå. Og i morgen er det mars. Jeg har gått i hi i den mørke stua mi...

 

Enda bittelitt til skal vinteren få være her, faktisk. Jeg har planer for vårstuen, men må bare finne noe og lage noe av det... Og så vil jeg vente til den kommer. Ja, våren altså. Den er rett rundt hjørnet, det er ikke like mørkt og hiaktig om dagene lenger. Gardinløse vinduer sørger for at den grå stuen ikke er mørk. Den begynner å kjennes mer ren og frisk enn lun og huleaktig...



Vi liker å lage selv her hos oss. Dette flyet har min sønn laget i 10-klasse. Det er fire år siden. Jeg er så glad i det! Det blir liksom bare finere og finere! Finere enn alle de som kan kjøpes for penger - for meg! Kransen i bakgrunnen er også selvlaget. Den har stått siden i høst, men natur er da ikke bare høst og vinter, iallefall ikke i år.



Får å få det litt lyst og trivelig, og for å klare å begynne å tenke så smått på å klatre ut av vinterhiet, tror jeg jeg kommer til å ta inn mer lyseblått. For meg er nemlig blått årets farge... og fjorårets... og sikkert neste års... Så der har dere iallefall fått fargen, resten må dere vente litt for å få vite, for enn så lenge holder jeg litt på vinteren.



 

2 kommentarer:

Unknown sa...

http://www.facebook.com/#!/groups/239125439482986/

Her er link! :D

Laila sa...

Tusen takk, Silje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...