tirsdag 1. februar 2011

Malerkosten blir både gul og blå...

Jeg har begynt litt på ting jeg planla i sommer og høst... Da kjøpte jeg tapeter og maling som skulle brukes til å fornye og forvandle gamle møbler. Møbler har kommet og gått, ofte solgt "som de er", og bare en sjelden gang har jeg fått tid til å realisere planene mine. Så det er ikke alltid de blir nøyaktig som planlagt, jeg må tilpasse dem nye møbler og tenke om planene. Jaja, jeg synes jo som kjent planleggingen er den morsomste delen av jobben, så det gjør ikke noe. Men nå i helgen har jeg fått begynt på noen prosjekter, og til og med fullført et par. Her er et av de:
Bordet var altfor stygt til å selges som det var, med bl.a. et merkelig stjernemønstret "sår" på bordplaten. Det måtte en del sparkling til for å få det pent. Likevel var jeg ikke helt fornøyd da det var ferdig, selv om jeg til og med hadde malt det i den nydelige fargen Varm Lin fra Jotun. Så jeg rotet fram en tapet jeg kjøpte en gang i fjor vinter/vår, egentlig ment for bakveggen på et skap jeg har på badet. TingTarTid her i huset... Jeg er storfornøyd, synes det ble veldig fint.

Tapeten er fra Storey's og er forlimt. Bare å legge i vann i "ikke mer enn 15 sek", legge den på plass og stryke den forsiktig ut. Viktig å ikke stryke for mye, for da forsvinner limen...
Hva synes dere? Jeg synes det ble kjempefint.


1 kommentar:

Åse fra mitt lykkehus sa...

Bordet blei jo kjempeflott, men du er jo så flink, kan tenke meg det blir masse maling at tallerkenhyller ja.
Tenk kor kjekt det hadde vore å bare kunne ha "dyppa"de i maling og vips ferdig.

Ha en flott dag Laila.

Klem Åse

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...